ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΕΧΝΗΣ.

ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΕΧΝΗΣ.

από Αλεξάνδρα Κωνσταντοπούλου -
Αριθμός απαντήσεων: 0

Ο Paul Klee,Γερμανός ζωγράφος,ήθελε τα έργα του να δείχνουν απλά,σαν να τα είχε κάνει παιδί και έλεγε πως είναι καμωμένα από γραμμές που βγήκαν περίπατο!

Σήμερα λοιπόν,ημέρα τέχνης στο σχολείο μας,τα νήπιά μας χρησιμοποίησαν τεχνοτροπία του ζωγράφου και έβγαλαν περίπατο τις δικές τους γραμμές!!



Τα προνηπιάκια μας έγιναν μικροί Picasso


Οι μαθητές της Α΄τάξης δημιούργησαν έργα σημαντικών καλλιτεχνών και παρακολούθησαν παρουσιάσεις για διάσημους Έλληνες & ξένους ζωγράφους. Κάποιοι ένιωσαν όπως ο Μιχαήλ Άγγελος όταν ζωγράφιζε την Καπέλα Σιστίνα, ζωγραφίζοντας ένα δικό τους έργο "ανάποδα" σε χαρτιά κολλημένα κάτω από τα θρανία τους.



Οι μαθητές της Β Δημοτικού έμαθαν αντίστοιχα για τη ζωή και το έργο του Πικάσσο και αργότερα δημιούργησαν τα δικά τους "κυβιστικά" έργα.



Η Γ' τάξη γνώρισε με παρουσιάσεις τα καλλιτεχνικά ρεύματα στη Ζωγραφική  και τη Γλυπτική. Παίξανε με κουίζ  και δημιούργησαν με τη σειρά τους τα δικά τους έργα.Οι αίθουσές τους βαπτίστηκαν με νέα ονόματα..


 



Στη Δ' τάξη τα παιδιά παρουσίασαν στην τάξη τις εργασίες τους για την θεματική ημέρα της τέχνης. Εργάστηκαν στις ομάδες τους και ζωγράφισαν το έργο που επέλεξαν από το κάθε μουσείο. Ακολούθησε συζήτηση για τις μορφές τέχνης μέσα από οπτικοακουστικό υλικό. Σε άλλο τμήμα παρουσιάστηκαν  και σχολιάστηκαν  οι πιο γνωστοί  και πολυσυζητημένοι  πίνακες και  ασχολήθηκαν με χειροτεχνίες εμπνευσμένες από την αρχαία Ελλάδα καθώς και το ρεύμα του Υπερρεαλισμού.

Κάποιοι  άλλοι συζήτησαν  για την έννοια της Τέχνης, τα είδη της, τους κυριότερους εκφραστές της. Γνώρισαν αντίστοιχα Έλληνες και ξένους ζωγράφους,  άκουσαν τη Μαρία Κάλλας και εντυπωσιάστηκαν  βλέποντας κατασκευές από σοκολάτα.Τέλος, επιλέξαμε πίνακα του Claude Oscar Monet και ολοκληρώσαμε  ζωγραφίζοντας την άνοιξη και γράφοντας λίγα λόγια γι' αυτή.





Στην Ε' τάξη δείξαμε πίνακες ζωγραφικής του Φασιανού και του Σπύρου Βασιλείου με θέμα τον χαρταετό. Διαβάσαμε στίχους του Πυθαγόρα που τους έχει μελοποιήσει ο Γιώργος Κατσαρός και ακούσαμε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη σε βίντεο με το πέταγμα του χαρταετού συνδέοντας την τέχνη με το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας. (διαδίκτυο: ‘’Το πέταγμα του χαρταετού στην τέχνη’’). Επίσης μιλήσαμε για την τέχνη του ψηφιδωτού και δείξαμε εικόνες από ψηφιδωτά. Αφού εμπνευστήκαμε από όσα προηγήθηκαν διακοσμήσαμε χαρταετούς και μικρούς πίνακες του Van Gogh(‘’Έναστρη Νύχτα’’- ‘’Starry Night’’ και ‘’Sunflowers’’)με μπαλάκια από γκοφρέ σαν ψηφιδωτό.



Στη Στ  αποτυπώσουμε ιχνογραφώντας ένα πορτραιτο φαγιούμ ακουγοντας μουσικη( pink martini) και βλέποντας εικόνες από αντίστοιχο βιβλίο. 

Μιλήσαμε για διάφορους ζωγράφους, τα χαρακτηριστικά της τέχνης τους και τις διαφορές τους. Με αφορμή την ημέρα της τέχνης μιλήσαμε για τη βυζαντινή αγιογραφία, την τοιχογραφία στις εκκλησιές και τα ψηφιδωτά.



Αντίστοιχα  η Ημέρα Τέχνης αποτυπώθηκε μέσα από το Αγγλικό τμήμα και το τμήμα Ξένων Γλώσσών, το υλικό θα ανέβει σε επόμενη ανάρτηση.